maandag 20 mei 2013

gezellig naar de rommelmarkt

Het sombere weer nodigde niet erg uit om op stap te gaan, maar de rommelmarkt elk jaar op tweede pinksterdag in Oisterwijk vind ik zo gezellig dat ik toch maar op pad ging.
Het ging allemaal niet zo vlot als ik wilde, met overstappen bleek ik in de verkeerde trein te zijn gestapt en zat ik opeens in Den Bosch.
Maar met een aardige omweg ben ik uiteindelijk toch nog op m'n bestemming aan gekomen.

De markt was niet helemaal vol dit jaar, en ik kwam bijna niets voor mij interessants tegen.
Een beetje teleurgesteld liep ik het laatste straatje in en toen kwam het toch nog goed.
Ik ging naar huis met een rekje dat je aan je douchekraan kunt hangen voor je shampoo en zo.
Daar was ik al een tijdje naar op zoek.
Ik had er ooit eentje van Ikea, maar die bleek niet tegen vocht te kunnen en was binnen een jaar volledig verroest.
En die ik daarna in andere winkels tegen kwam vond ik veeeeeeeeeeeeel te duur.
Nu ben ik voor €2 in m'n nopjes.

Ook vond ik nog 3 leuke hobbyboekjes.
eentje met knuffels, één met leuke dingen voor babies en peuters, en een boekje met prachtige chinese borduurpatronen.

En last but not least, een te gekke sjaal in Bay City Roller ruit.
Puur jeugdsentiment, maar ik blijf van die ruitjes houden.
Toen ik dat tegen de dames bij die kraam zei, viel hun mond open.
Ze bleken me half zo oud als ik ben geschat te hebben.
En voor het eerst van mijn leven vond ik dat wel leuk.

Als ik zelf in de spiegel kijk zie ik toch echt al een aardig verlopen koppie, met rimpels en plooien en een vlekkerige huid.
En de typische Waijenberg-hangwangen beginnen zich al onmiskenbaar te vormen.

Vorige maand werd ik voor het eerst ouder geschat dan ik ben, en dat vond ik toch ook weer niet leuk.
Dan is 25 wel leuk opeens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten