donderdag 6 juni 2013

Pannenlappen

Ik wilde een paar pannelappen  haken van de restjes garen die er nog lagen van het keukengordijntje.
Maar ik bleek toch wat meer restjes te hebben dan ik dacht.
Het is een simpel patroontje en absoluut niet origineel.
Maar het resultaat is een vrolijke set pannenlappen waar ik nog lang mee voort kan.
Patroon:
1) 15 losse, sluiten met een halve vaste
2) 1 losse, 18 losse om de cirkel, sluiten met een halve vaste
3) 1 losse, 4 vaste in elke volgende onderliggende vaste, 3 vaste in 1 onderliggende vaste, 4 vaste in elke volgende onderliggen de vaste.
4) werk omdraaien en toeren vaste haken waarbij je in de middelste steek steeds 3 steken maakt.
Dit herhalen tot de pannenlap groot genoeg is.

Ik heb gehaakt met wat dikker garen en pen 3, dan wordt de pannenlap lekker stevig

Geen opmerkingen:

Een reactie posten