zondag 30 juni 2013

Rommelen op de rommelmarkt

In een naburig gehucht is elk jaar in het buurthuis een rommelmarktje.
Ik vind daar altijd wel iets leuks.
En het weer is vandaag zowaar perfect voor een fietstochtje.
De entree is er €1,50.
En de prijzen binnen zijn zo laag dat je altijd met een blij gevoel weer naar huis gaat.

 
Vandaag vond ik er 6 nog nieuw ingepakte onbijtbordjes voor een euro.
Om de een of andere reden breek ik altijd meer ontbijtbordjes dan andere borden.
Dus ik was blij mijn servies weer aan te kunnen vullen.
Even verderop kocht ik voor 20 cent een heel stapeltje kwalitatief mooi vilt.
En in het volgende vertrek vertrok ik met een tas vol stempels en ander hobbyspul, muisjes voor m'n katten en een nieuw keycoard en hoefde voor dat alles niet meer dan één euro neer te tellen.
 
Bij thuiskomst ontdekte ik dat er een heleboel ouderwetse schoolstempels bij zitten.
Je weet wel zoals wij ze vroeger in ons schrift kregen, met kreten als "mooi gewerkt" en "goed gedaan" en een lief plaatje erbij.
Ze zijn behoorlijk vies en hebben een sopje nodig, maar ze zijn wel heel.
 
Het keycoard ben ik ook blij mee, je ziet ze nu bijna alleen nog maar voor kinderen met een klein haakje waar 1 sleuteltje aan kan.
Sinds een paar weken geleden van mijn oude koord de haak het begaf, loop ik steeds te zoeken naar m'n sleutels en heb ik ze zelfs al een paar keer buiten in het slot laten zitten.
En dat is niet zo slim.
 
Al met al heb ik dus maar €3,70 uitgegeven, ben met leuke dingetjes thuisgekomen  en heb een leuk fietstochtje gemaakt.
En het was zowaar zonnig.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten