donderdag 11 juli 2013

Bergen op Zoom

Het is zomer dus tijd om er op uit te trekken.
Vanochtend vertrok ik met de trein (3x) en de bus naar De Boulevard van Bergen op Zoom.
Die Boulevard en de Binnenschelde waar ie langs loopt lijken op google maps enorm.
In werkelijkheid is het een bescheiden plas, met een opvallend brede boulevard en uitzicht op hoogbouw en industrie.


Nadat ik bij de plaatselijke supermarkt wat te eten en drinken had ingeslagen zocht ik een plekje op de lange betonnen bank die langs een groot deel van de plas loopt.


Het was er opvallend stil voor zo'n mooie zonnige dag.

Ik genoot van het zwanen gezin voor mijn neus.
en van de studentenhaver.
Die bleek al gauw helemaal een schot in de roos.
Ik gooide een rozijn naar een paar kauwen.
En binnen een paar seconden. zag het gras wit en zwart van de meeuwen en kauwen.
Er werd gevochten om elke rozijn.
Een jonge kauw was zich wel heel nadrukkelijk aan het profileren.

Na een wandelingetje langs het water heb ik mezelf op een bananenmilkshake getrakteerd.
Die had ik in jaren niet meer geproefd.

Het was mooi weer en ik besloot nog een stuk verder te lopen naar de achterliggende meubelboulevard waar ik mezelf vergaapte aan de grootste Blokker die ik ooit gezien heb.

Eigenlijk had ik nog wel graag iets van Bergen op Zoom zelf willen zien.
Maar vandaag was zo'n ouderwets snel moe dagje dus ging ik maar weer op huis aan.
meer fotos hier

Conclusie: Het is best een leuke plas, maar niet interessant genoeg om alleen voor op pad te gaan.
Shoppen, stadbezichtigen en dan lekker uitrusten aan het water lijkt me wel een goede combinatie.

2 opmerkingen: