zaterdag 17 augustus 2013

Libelles (ATC)

Ik was als kind al gefascineerd door de duitse naam: Drachenfliege.
Het had iets mysterieus en krijgshaftigs.
Libelle klinkt veel vriendelijker en feeëriek.
Ik heb gebruik gemaakt van een prikmalletje dat ik in de kast van de plaatselijke hobbyclub vond.
Heb  na het prikken eerst met potlood de vleugels gekleurd en daarna met verloopgaren geborduurd.
En heb ze op blokjes foam gezet zodat ze echt lijken te vliegen boven de bloemen van het achtergrondje

4 opmerkingen:

  1. Wat zijn toch prikmallen? Je had het er eerder over? Het maakt wel nieuwsgierig, want je maakt er leuke dingen mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn metalen malletjes met een gaatjes patroon erin.
    Dat leg je op dun karton op een lichtbakje en je prikt met een naald die gaatjes in het karton.
    Daarna borduur je door die gaatjes.
    Eigenlijk net zo als die prikkaarten die we vroeger op de kleuterschool maakten.
    Het is super simpel, maar het resultaat is leuk.
    Zoek op marktplaats maar eens op prikmal of borduurmal, dan krijg je een hoop mallen te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. pffffff niet op een lichtbakje hoor
    ik was duidelijk nog niet wakker
    ik bedoel een PRIKMATJE

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En het karton hoeft ook niet dun te zijn.
    Dat is voor embossen.
    Lol ben vandaag helemaal in de bonen.

    BeantwoordenVerwijderen