maandag 17 maart 2014

Eerste poging werken met de punchmachine


Oh wat is dit leuk om te doen zeg.
Het ziet er natuurlijk nog niet uit, maar ik ben nu al verkocht.
Op het eerste staaltje heb ik verschillende materialen uitgeprobeerd, gekaarde wol, wollen draad, glad draad, syntetisch vilt.
Vilt wordt niet zo mooi omdat je de gaatjes heel erg ziet zitten, maar daar kan je misschien ook weer juist gebruik van maken.
Gladde draden zijn wat moeilijker te punchen maar als je er maar vaak genoeg overheen gaat dan blijft het ook wel zitten.

Op het blauwe lapje heb ik alleen gewerkt met twee kleuren sprookjeswol.

En het roze lapje is een dunne denim, dat pakt beter dan ik verwacht had.
De bloem is geknipt uit grove meubelstofstalen.

Fijne van de punchmachine is dat je hem ook kunt gebruiken met één hand.
Ik ben links en heb op het moment (natuurlijk) links een schouderblessure, maar zelfs met mijn rechterhand was het heel makkelijk te doen.
Ideale hobby dus voor mensen met een beperking.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten