donderdag 6 maart 2014

eieren en maskers


Op de plaatselijke hobbyclub ben ik de laatste tijd wat aan het experimenteren geweest met dingen waar ik me normaal niet mee bezig houd.
 
De vierkantjes bovenin zijn gemaakt van grenenhout, zwart geschilderd en versierd met eierschalen.
De schalen lijm je vast met een sneldrogende lijm zoals boekbinderslijm.
Ze worden beschilderd met glasverf of ecoline en daarna afgelakt.
Het mooiste wordt het als je witte eieren gebruikt.
Die zijn bijna nergens meer te koop hier, gelukkig had AH ze nog wel.
Het is heel leuk om te doen en ik wil er zeker nog eens verder mee experimenteren.
Het moeten oorbellen worden maar ik heb niet de juiste maat ringetjes in huis om de onderdelen aan elkaar te beverstigen.
 
De maskertjes komen hier wat donker over, waardoor je de details helaas niet zo goed kan zien.
Ze zijn van gips en ik heb ze beschilderd met parelmoerverf en versierd met strass-steentjes en koperen stippeltjes.

4 opmerkingen:

  1. Jij bent echt van alle markten thuis op creatief gebied hè? :-)
    Wat grappig zeg, eierschaal op hout... en het ziet er hartstikke leuk uit. De maskertjes vind ik ook tof!
    Fijn dat je zo'n hobbyclub hebt waar je lekker kunt experimenteren... Hier is alles zo intussen wegbezuinigd, jammer hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou ervan om steeds nieuwe dingen te leren en proberen ;-) .
      Dit is een particuliere stichting, heeft dus geen last van bezuinigingen.
      Alleen doet daar niemand iets met textiel en dat vind ik toch eigenlijk het allerallerleukste.

      Verwijderen
  2. Marlien, ik heb je genomineerd voor een Liebster Award... Op mijn blog hierover kun je er meer over lezen. Het is een vorm van blogpromotie.
    Het is aan jou of je 'm aanneemt of niet. Voel je niet verplicht... en ik blijf je toch wel volgen hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ga me eens verdiepen in al die vragen en zo.
      Dat vind ik wel een keertje leuk om te doen.
      maar ik ken niet zoveel bloggers om te nomineren ;-)

      Verwijderen