maandag 31 maart 2014

Opgelicht

Tja en ik maar denken dat de pech nu toch wel eens over zou zijn.

Maar voor het eerst in 15 jaar marktplaatshandelen is het dan toch iemand gelukt om me op te lichten.
Ik dacht dat ik hier een behoorlijk zesde zintuig voor ontwikkeld had.
Maar dit ging zo gerafineerd dat ik er finaal ingestonken ben.
Verjaarscadeautje voor mezelf.
Alle oude afleveringen van "Spin en Draad"
In de hobbyrubriek van Marktplaats ben ik al zo vaak gemats dat ik werkelijk geen moment achterdocht heb gevoeld.
Daarbij was de prijs geen superkoopje, maar gewoon heel redelijk.
€55, - armer.
Dit soort koopjes zie je zo vaak: Oma is overleden of gaat naar het bejaardenhuis, huis moet leeg en wat moeten wij met die hobbyspulletjes.
Gaat het voor een bescheiden prijsje naar iemand die er wel blij mee is.
Heb ik in het verleden diverse malen gehad.

En dan wil je aangifte doen en blijkt dat alleen nog maar te kunnen met een DigiD.
En laat ik die nou al jaren niet meer gebruikt hebben en dus ook niet meer weten, want ja die mag je nergens opschrijven he.
Moet ik eerst opnieuw aanvragen, en wachten tot die binnenkomt.

Inmiddels heeft die hufter zijn bankrekening nummer al opgeheven.
En de kans dat ie zijn eigen naam gebruikt heeft is natuurlijk nihil.
De naam die hij gebruikte bestaat wel, maar is niets ongerechtigds over te vinden.
Daarom ga ik hem hier ook maar niet noemen, je zal maar een onschuldige van niets wetende man zwart maken.

7 opmerkingen:

  1. Wat akelig! Kun je ook niet bij de politie langs om aangifte te doen? Dan heb je toch geen DigiD nodig?

    Meldt je het ook bij MP - ik denk dat ze daar wel een zwarte lijst hebben?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij de politie langsgaan?
    hihi, er staat hier een enorm pand waar je niet meer aan kunt bellen.
    Je moet een afspraak maken en een uur met de bus reizen naar een plaats verderop naar de volgende politiepost.

    MP waarschuwde me 2 dagen nadat ik betaald had.
    Ze hadden hem geblokkeerd omdat ie zich niet aan de regels had gehouden.
    Maar toen ik om meer info vroeg kreeg ik te horen dat dit niet betekende dat ik mijn spullen niet zou krijgen.
    Nou ja mooi wel dus.

    Toen ik vandaag keek of ik 1 cent kon overmaken, gaf mijn bank bericht dat het nummer niet meer bestond.
    Vogel gevlogen.

    Aangifte komt er zeker, maar inmiddels heb ik maar geaccepteerd dat het geld weg is.
    Kan er wel wakker van blijven liggen, maar daar komt het toch niet mee terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, dat is wel heel wijs. Toch balen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het blijft zonde van het geld. Daar moet ik een week van leven normaal gesproken.

      Gisteravond was op tv dat de fraude op MP enorm is toegenomen, met name na de invoering van de IBAN code.
      Voor die tijd was je naam aan een nummer gekoppeld en nu niet meer, dus mensen kunnen blijkbaar elke naam verzinnen die ze willen als je iban klopt dan komt het geld toch wel binnen.
      Oplichters slaan vooral toe in het weekend, als er minder controle op dit soort sites is en zijn na het weekend weer spoorloos verdwenen.
      Nou zo is het dus precies gegaan.
      Ik hoef dus ook niet meer boos op mezelf te zijn want er zijn ontelbare mensen ingestonken.

      Verwijderen
  4. Neuh, boos op jezelf zijn is nergens voor nodig, dit had iedereen kunnen overkomen, helaas...
    Waardeloze types, die zulke dingen doen. Balen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. net zo waardeloos is het dat ik nu al drie dagen in de weer ben om aangifte te kunnen doen, wat maar niet lukt.
      En van de politie hoef je ook geen meedenken te verwachten.
      pffffffffffffffffffffffff

      Verwijderen
  5. Hehe en dan is het eindelijk toch nog gelukt om aangifte te doen.
    Dacht net laat ik het toch nog maar even proberen en het lukte zowaar.
    Niet dat het helpt,want mijn 55 euro zijn voor dit soort zaken natuurlijk maar kruimels.
    Maar misschien past het in een geheel van aangiftes en helpt het om die zak te pakken.

    BeantwoordenVerwijderen