zaterdag 16 augustus 2014

Boekdrukken

Laatst kreeg ik van iemand een heel oud boek met een relief van draken op de kaft.
Ik dacht dat ik een lumineus idee had en wilde de kaft afdrukken.
Het liep alleen een beetje anders dan ik in mijn hoofd had.

Op zich heb ik best spannende afdrukken gekregen, waar ik best wel wat mee doen kan, maar er is geen draak te zien.
Toch geloof ik dat mijn plan uitvoerbaar zou moeten kunnen zijn.
Ik weet alleen nog niet hoe.








Dunnere verf?
Dikkere verf?
Ander soort verf?


2 opmerkingen:

  1. Hoe heb je het gedaan, verf op de kaft en toen op stof gedrukt ?? Een gips afdruk maken is niet bevorderlijk voor het boek. Maar vrij dikke verf, kaft erop en er met een roller overheen gaan, om aan te drukken of er iets zwaars bovenop zetten. Wellicht de stof eerst voorbewerken met soda en iets vochtig laten zijn ? groeten van liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik realiseer me nu dat ik het op dezelfde manier heb gedaan als met de gelliplate.
    Boek op tafel, verf met een rolletje aangebracht, stof erop gelegd en met de vingers aangedrukt.
    Dan druk ik dus de stof ook in de verdiepingen en dat moet juist niet.
    Ik moet denk ik het boek als stempel gebruiken met de stof op een vlakke ondergrond.
    Ga ik uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen