zaterdag 2 augustus 2014

Gelli Plate tweede poging

Het is verslavend die gelliplate.
Maar het is wel een heel gedoe.
Telkens vanuit mijn atelier naar de keuken lopen om de verf er weer af te spoelen.
Op zo'n moment wilde ik dat ik de deur naar de badkamer vrij gelaten had ipv van er kasten voor te zetten.
Maar ja of ik in staat ben zoveel op te ruimen dat die kasten weg kunnen?
Vast niet ;-)

bij de eerste foto heb ik eerst verf op de Plate uitgerold en er daarna noppenfolie in gedrukt.
het gele lapje heb ik op de Plate gedrukt en de noppenfolie op het blauwe lapje.
Eerst met oranje en daarna met kobaltblauw.
Ik vind vooral het gele lapje erg mooi geworden.

Vervolgens heb ik eerst verf uitgerold op de plate en daar een uien-netje in gedrukt voor ik de stof erover legde.

Bij het tweede en derde lapje heb ik gebruik gemaakt van een stencil.
Dat ging de eerste keer niet helemaal goed daarom heb ik er nog een keer met zwart overheen gedrukt waardoor het lapje nu weer abstract is.
Bij het paard ging het al een stuk beter.
Het laatste lapje is een proefje op ruitjesstof.
ik weet nog niet wat ik daarvan vind.
Er moet in elk geval nog iets meer mee gebeuren.

En terwijl ik zit te typen valt er een envelop met een heleboel stencils in de bus die ik voor een habbekrats op facebook gekocht heb.
Kan ik de volgende keer nog heel wat meer mee gaan spelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten