vrijdag 27 februari 2015

Het hoeft niet mooi te zijn


Gisteren gaf ik mezelf thuis even lekker op onbekend terrein.
Geen vooropgesteld plan, gewoon even wat uit proberen met voor mij nieuwe materialen.

Men neme: een heat gun, een schaar, een perforator, glitter, puffpaint, een tubetje knalroze textielverf uit een goedkope winkel,  glitter en het plastic plaatje dat bv onder een ijstaart zit.
Krimpie Dinkie kan natuurlijk ook, maar waarom zou je veel betalen voor iets als het ook gratis kan?

Je knipt een vierkantje uit het plastic.
Knip de hoeken rond af, anders kun je je na het verhitten bezeren aan de harde scherpe punten.
Maak met de perforator een gaatje ( om het op te kunnen hangen).

Verhit het plastic met de heatgun tot het gaat krullen en krimpen.
Let op je vingers want het plastic wordt erg heet.
Smeer fantasierijk wat pufpaint op het plastic.
Strooi glitters op de natte paint.
Verhit de pufpaint en laat het lekker zwellen.
Na het afkoelen nog wat verf erover.

En je hebt een monster gecreëerd.

Nee geintje, dit is natuurlijk gewoon een proefje om het materiaal te verkennen. ;-)


4 opmerkingen:

  1. Hee, wat een leuk experiment zeg! Ziet er cool uit! Ik moest lachen om wat je schreef over Krimpie Dinkie, daar heb ik vroeger heel wat mee gerommeld. Zo'n plastic onderlegger is inderdaad goedkoper, al moet je dan natuurlijk wel eerst de taart opeten:-) Grapje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Krimpie Dinkie blijkt nog steeds te koop te zijn, soms onder de naam Shrimpy Dings.
      Het ziet er wel anders uit dan vroeger en je hebt het ook in kleuren.

      En de ijstaart was lekker ;-)

      Verwijderen
    2. Ah, leuk om te weten! ( Ja, ook dat van de taart!) Ik vroeg me al af of het nog te koop zou zijn, maar wel dus.
      :-)

      Verwijderen
    3. ik heb op mijn pinterest een map krimpie dinkie aangemaakt.

      Verwijderen