woensdag 18 februari 2015

Puff paint


Het ziet er uit als lijm, maar als je het verhit dan werkt het een beetje als miniatuur purschuim.
Je kunt er hele leuke dingen mee doen.
En het is helemaal niet moeilijk.




Uit mijn inchies tijdperk ( een paar jaar geleden) heb ik nog een heel doosje met halffabrikaten liggen.
Verstevigde stukjes quiltstof afgewerkt met een festonrandje.

Die had ik mee naar les genomen om te kijken of we er nog wat mee konden doen.

Puffpaint breng je dun aan met een kwastje.
Als je er dan een heatgun op zet, dan zwelt het op.
Je kunt het daarna beschilderen met acrylverf.
Nog wat kraaltjes erop naaien.
En op een zwarte vilten achtergrond vastzetten.

Het lijstje waar ik het opgespannen heb, kwam uit de "de helft van de helft bak" van Zeeman.
Er staat een disneyprinsesje op afgebeeld, maar dat zie je toch niet onder het zwarte vilt.

Ik had er 6 voor 50 cent geloof ik.

2 opmerkingen:

  1. Wat klinkt dat toch weer leuk om te doen! Is dat een les die je geeft, of volgt? Zou er niet zoiets als een knutselclub voor grote mensen te maken zijn, zoals er voor kinderen wel zijn? Dan doe ik mee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit heb ik op les gedaan, maar ik vind het zo leuk dat ik me wel heb laten verleiden om een potje puff paint en een (2dehands) heatgun aan te schaffen.
      Je mag het wel een keer komen proberen hoor.

      Verwijderen