zondag 29 maart 2015

Kumihimo



Kumihimo is een eeuwenoude Japanse vlecht techniek, waarmee je koorden kunt maken.
Ik heb het vandaag voor het eerst uitgeprobeerd.
Toen ik het op internet zag leek het me knap ingewikkeld.
Maar het is niet zo heel erg moeilijk, je moet alleen goed opletten dat je de draden in de juiste volgorde blijft wisselen.
Mijn eerste poging was met 8 draden in 4 kleuren.
Het tweede koord is met 16 draden in 8 kleuren gemaakt.
Maar er zijn heel veel varianten mogelijk.
Door op een andere manier te wisselen kun je bv ook ribbels maken.
Je kunt ook kralen toevoegen, of om grote kralen heen vlechten zodat je verdikkingen krijgt.
Ik heb voor mijn eerste proefjes perle borduurgaren gebruikt, maar scoobidoo of parakoord kan ook, dan krijg je dikkere koorden.
Ik heb een vlechtschijf gekocht maar je kunt ze ook zelf maken van karton of triplex.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten