dinsdag 21 april 2015

Feestje in je eentje

Ergens in de bijbel staat:
Als er twee of meer in mijn naam bijeen zijn ben ik in uw midden.
Ik zette als tiener onze vriendelijke hervormde dorpsdominee eens met zijn mond vol tanden, toen ik hem vroeg waar god dan was als je alleen was.

Jaren later beweerde de starre gereformeerde dominee uit het zelfde dorp met grote stelligheid dat je in je eentje geen feest kunt vieren.

Vandaag ben ik jarig en ik besloot om er in mijn eentje toch wat leuks van te maken.
Met een kortingskaartje ben ik naar de Efteling getogen.

Ik geloof dat het wel 45 jaar geleden is dat ik in de gondolettes zat.
Dus die waren vandaag als eerste aan de beurt.
Wat een wonderlijke Zen ervaring, die midden in het drukke park zo rustig hun weg banende bootjes.
Zo ontspannend dat ik er later op de dag nog een keer in stapte.

Wat heb ik verder gezien vandaag?
Natuurlijk droomvlucht.
Ik moet er nog steeds mijn hoogtevrees voor overwinnen, maar het is zo mooi.
Carnaval, Raveleijn (deze keer wel met vogels), drijfnat geworden in de Pirahnja, Fatamorgana en ik had zelfs nog genoeg energie om te blijven voor Aquanura.
En tussendoor op heel veel bankjes van het mooie weer genoten.

Dusseh gereformeerde dominee, je kunt echt wel een feestje hebben in je eentje.

hier vind je alle fotos van de Efteling





7 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat je dat kunt, in je eentje je leven vieren! Dan ben je niet zo afhankelijk van anderen die (al dan niet) met je mee willen vieren.... Ook hier maar een keer: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zie hier net je bericht en vind het stoer dat je in je eentje naar de Efteling bent gegaan. Natuurlijk nog van harte gefeliciteerd. Zo te horen heb je een hele leuke dag gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blijkbaar is het in de Efteling heel gewoon.
      Ze hebben bij sommige attracties zelfs een aparte ingang voor mensen die alleen komen.
      Die mogen dan eerder instappen als er een stoel over is bij een groepje

      Verwijderen
    2. O, wat goed zeg! Is weer eens wat anders dan "gestraft worden" omdat je alleen bent (meer betalen, tafeltje in het hoekje bij het toilet, etc...)

      Verwijderen
    3. En een piepklein hotel kamertje naast de lift en trappenhuis ;-)

      Verwijderen
  3. Was ik nou toch nog de rest van de fotos vergeten.
    Bij deze alsnog de link in het bericht geplaatst

    BeantwoordenVerwijderen