dinsdag 20 oktober 2015

You never know

We hebben vandaag tijdens de jaarmarkt een kleine 350 bezoekers gehad.
Ik ben er zelf een paar uur bij geweest.
Ik vond het een hele leuke ervaring.

Zoals beloofd,  hierbij de tekst:
 


Kunstenares: Marlien Waijenberg


You never know what is behind, until you have arrived

Na omzwervingen langs technisch tekenen, figuratief, abstract en intuïtief tekenen / schilderen en klassiek functioneel handwerken, ben ik mij aan het bekwamen in vrij textiel werk.
Zo ben ik momenteel o.a. bezig met een project van 75 doekjes, waarop ik met zoveel mogelijk verschillende technieken experimenteer.

Voor dit werkstuk heb ik eerst lappen stof beschilderd.
Daaruit heb ik aan de hand van het ontwerp vormen geknipt.
Deze heb ik met een variabele feston-steek op de ondergrond vastgezet.
Het ontwerp is gebaseerd op een intuïtief schilderij van mijn hand.
Ik ben bewust niet gaan invullen en heb mij gehouden bij wat spontaan vanuit het onderbewuste ontstond.
Het beeld van het onbekende blijft zo open en onbekend.



6 opmerkingen:

  1. Wow, 350 mensen, da's best veel... en zeker als er ook nog jaarmarkt is. Leuk!

    Goeie tekst... en ( gelukkig kun je me alleen virtueel slaan) hierin lees ik toch echt wel een kunstenares hoor:-) Ik bedoel maar, de meeste mensen komen niet zo ver met "alleen maar een beetje hobby-en", je beschrijft ook je ontwikkeling. Leest heel serieus hoor :-)

    Wat je het ook noemt, wees gewoon trots op jezelf, dat wilde ik alleen maar zeggen:-) (en ja, daar had ik wel veel woorden voor nodig)

    :-p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-)))))
      Toen ik vanmiddag er binnen liep, vroeg iemand of ik een bezoeker was.
      En ik antwoordde:"nee, ik ben een ..."
      Haha en toen viel ik stil.

      Die jaarmarkt was voor de deur, dannlopen mensen toch makkelijker even binnen, dan als er verder niets is.

      Verwijderen
  2. Goh wat bijzonder leuk zeg zoveel mensen die toch echt even kwamen kijken Marlien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede tekst! Je beschrijft op een mooie manier waar je mee bezig bent! Ga zo verder.....

    BeantwoordenVerwijderen