zondag 3 januari 2016

Naaimachineperikelen

Een paar weken geleden besloot ik eindelijk iets te gaan doen aan de steeds groter wordende stapel te korte T-shirts in mijn kast.
Ik had op Pinterest al een heleboel voorbeelden verzameld van hoe je kleren kunt veranderen en wilde beginnen met aan mijn zwarte shirts een rand zwarte broderie te zetten.
Ik haalde mijn inmiddels bijna 26 jaar oude Lewenstein te voorschijn en begon dapper met knippen en spelden.
Hoewel je het niet zou zeggen, heb ik eigenlijk een broertje dood aan naaien, maar ja je kunt er wel leuke dingen mee maken.

Na een halve meter stikken begon ie raar te doen, stukken over te slaan, lelijke steken en vervolgens niets meer.
De steekplaat was doorgezakt.
Een nieuwe plaat bestellen leek simpel, ze zijn nog in de handel, maar ik werd zo vlak voor kerst van het kastje naar de muur gestuurd.
En uiteindelijk ben ik eens rustig gaan nadenken.
Want er was al een tijd wel erg veel aan de hand.
Steeds meer plastic onderdelen die het begaven, erg mooi gelijk werden de stiksels al jaren niet meer en dan dat eeuwig blijven doorzoemen van de motor.
Had ik niet constant ruzie met dat ding?

Maar ja wat dan?
Een beetje goede nieuwe kost me een rib uit mijn lijf.
Een rib die ik op dit moment eigenlijk voor andere dingen nodig heb.
Dus ben ik rond gaan kijken voor een tweedehandse.
Dat is best eng, want een miskoop is makkelijk gemaakt.
Dus het werd zoeken naar informatie op internet.
En door de bomen het bos niet meer zien.



Vandaag heb ik dan toch maar de knoop doorgehakt en deze tweedehánds Husqvarna aangeschaft.
Ik geloof wel dat ik nu helemaal opnieuw moet leren naaien.
Dus ik ga komende week eerst maar eens stapje voor stapje het boekje doornemen.
Want wat een mogenlijkheden heeft dat ding zeg.
Misschien krijg ik straks toch weer lol in naaien.

10 opmerkingen:

  1. Dan moet ik je succes wensen, denk ik...

    Zelf heb ik doorlopend ruzie met naaimachines, daarom heb ik er zelf geen ;-) Altijd gedoe met de spanning op de draad (te veel of te weinig), of hij gaat ineens rijgen waar-ie stikken moet. Er liggen hier twee niet afgemaakte t-shirts en nog een paar gordijnen waar een zoom in moet. Als ik er alleen al naar kijk, zinkt de moed me in de schoenen ;-)

    Husqvarna is wel een goede, qua merk, geloof ik. Wel veel knopjes, zeg... maar inderdaad: wie weet ontdek je nog een nieuwe hobby!

    Alsnog de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar, lieve Marlien, ik hoop op een mooi en warm 2016 voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh gelukkig, dan ben ik toch niet de enige die ruzie met de draadspanning heeft.
    Echt nieuw zal deze hobby niet zijn.
    Heell lang geleden ( toen er nog geen grote matenwinkels bestonden) naaide ik veel zelf, tot aan tuinbroeken aan toe.
    Nu ben ik veel kneepjes verleerd helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een geweldige aanwinst ! Hier zul je veel plezier van hebben. Zeker de investering waard. Straks krijgen we al je mooie creaties te zien natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi eerst die enorme stapel verstel en restyle werk zien weg te werken.;-)

      Verwijderen
  4. Veel goede moed toegewenst want een andere of nieuwe naaimachine moet je leren te gebruiken is mijn ervaring Tja en alles wat anders of nieuw is kan je flink bezig houden maar het voelt wel weer als nieuw als het je toch lukt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Novelle, je bent er weer.
      Ik kan je blog niet meer vinden.
      Ben je gestopt?

      Verwijderen
    2. welnee joh ik blog nog wel ff kijken

      Verwijderen
    3. even wat veranderd dus(glimlach)lukt het nu wel?

      Verwijderen
    4. Ja! Nu kan ik je weer vinden

      Verwijderen