maandag 9 mei 2016

Onkruid en seringen

Rijen Ruikt komt gestaag nader, en er moet nog veel gebeuren.
Elke avond wordt de nieuwe aanplant bewaterd, want de grond is gort en gort droog.
Mijn afrikaantjes hebben het toch nog zwaar.


De middencirkels hebben inmiddels een stevige wiedronde achter de rug.
Sommig onkruid vind ik mooi, en dat mag blijven.
Het hoeft ook niet perfect.
Zo hier en daar kan de grote cirkel nog wel wat beplanting gebruiken.


Nu komt de grootste klus en dat is de vele meters border die van voor het terras de hele tuinomzoomt en langs de zijkant van het huis overloopt in de voortuin.

De seringenbloesem opent zich in sneltreinvaart, dat is echt genieten.
Ze waren heel kort gesnoeid toen ik hier kwam wonen, maar het zijn nu weer fraaie bomen.


 Een van de minirododendrons die ik afgelopen zaterdag kocht staat nu al in bloei.




Dat zijn dingen waar je blij van wordt.

Alle tuinfotos vind je hier

2 opmerkingen:

  1. Wow wat ziet de tuin er heerlijk uit zeg! Mooi plekje heb je ervan gemaakt zo. Heerlijk al die kleurige bloeiers.

    Bedankt voor je reactie op mijn blog over de knuffel, vond het ook erg leuk om jouw stukje te lezen van je oude knuf. Hihi. Mijn broer had ook zo'n plastic kabouter, maar dan 1 van de dwergen van Sneeuwwitje. Grappig.

    Groetjes! Enne... geniet nog even van het weer!

    BeantwoordenVerwijderen