zondag 1 mei 2016

Tai Chi, struiken en andere zaken

Gisteren was het wereld Tai Chi dag.
Lang geleden deed ik in mijn vorige woonplaats een zomer mee aan Park Tai Chi.
En later beoefende ik thuis met een video Chi Gong.
Chi Gong hielp me na de zwaarste periode van mijn MBO om mijn concentratie te verbeteren.
Ik kon in die tijd niet eens een krant meer lezen en met pianospelen en typen raakten mijn vingers danig in de knoop.
Na een week 20 min per dag een eenvoudige Chi Gong oefening was mijn concentratie en linksrechts coordinatie al zo opvallend verbeterd dat ik weer een boek kon lezen en piano kon spelen.
Ik wil die oefening eigenlijk al heel lang weer op pakken, maar het komt er maar niet van.
De gratis openbare les in het bos gisteren leek me dus een goede optie om het weer eens te proberen.
2 uur Tai Chi was behoorlijk pittig, maar wel fijn om weer een keertje te ervaren.
Lessen zijn echter prijzig, dus ik denk dat ik mijn verstofte videorecorder maar weer eens uit de kast ga halen.


'smiddags ging ik met fietskarretje op pad om 4 bolconifeertjes op te halen, waar iemand gratis vanaf wilde.
Heb ze gelijk in de tuin geplant en hoop dat ze aanslaan.
Om het werk in mijn tuin wat minder intensief te maken, wil ik wat meer vaste planten op kale plekken plaatsen.
Ik houd dus Marktplaats en mijn eigen groep Tweedehands Gilze-Rijen goed in de gaten.
Ook ben ik op zoek naar groenblijvende bodembedekkers.
Dat scheelt megaveel in onkruid wieden.
Maar toch heb ik, zoals elk jaar, ter herinnering aan mijn oma, afrikaantjes bij de supermarkt meegenomen.


Vandaag ben ik lui.
De Tai Chi werkt nog door denk ik.
Heb niet eens het puf om van het zonnetje te gaan genieten.

Wel heb ik mijn prikbord en spiegel opgehangen.
Blijven beide goed zitten met dubbelzijdig foamtape, dat ik nog ruim in voorraad heb, uit de tijd dat ik ATC maakte.


Morgen toch maar in de tuin aan de slag, onkruid wieden, een mooi plekje voor de afrikaantjes zoeken en weer een stapje dichter bij Rijen Ruikt komen.

Natuurlijk ook weer eea op Marktplaats gezet, maar nog geen kopers helaas.
Dat zal wel door het mooie weer komen.
.http://www.marktplaats.nl/verkopers/63405.html

2 opmerkingen:

  1. o, maar Tai Chi is ook best pittig qua concentratie en zo, dus niet zo gek dat je daar even van bij moet komen. Gezellig, afrikaantjes! Ik zie ze hier niet veel meer, jammer genoeg. De vogels vinden ze ook altijd heel fijn, die vreten alle zaadjes eruit, hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen