zaterdag 25 februari 2017

Mededogenloos

En dan zit ik naar een kleine syrische jongen met een prachtige stem te kijken.
En hij zegt:
"Mijn vader ging een brood halen en hij is nooit meer thuis gekomen".
En vervolgens zingt hij de sterren van de hemel.
Zijn  verdriet en vreugde roeren me tot tranen.


En dan zie ik  op facebook die schreeuwlelijken die brullen dat vluchtelingen alleen maar terroristen en graaiers zijn.
En ik vraag me verbijsterd af hoe mijn land zo koud en harteloos geworden is.

4 opmerkingen:

  1. Ja er zijn schreeuwers, maar gelukkig zijn er ook heel veel mensen die er anders over denken....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was een paar maanden terug bij een kerkdienst ter ondersteuning van mensen in Syrië en Jordanië, en kwam net voor ik de kerk binnenging een héle lange tram tegen met de tekst "Vluchtelingen welkom" (een actie van Vluchtelingenwerk). Daar kreeg ik het weer een beetje warmer van....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig zijn ze niet allemaal zo....Als ik bovenstaand bericht lees, wordt ik ook blij!
    Hier in de wijk kregen we veel complimenten over de wijze waarop we met de 700 vluchtelingen die hier tijdelijk woonden, om zijn gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is onvoorstelbaar wat mensen uitkramen op social media. En alles onder het mom van'vrijheid van meningsuiting'. Uhm mensen dat betekent niet dat je mensen mag neerhalen, uitschelden en afmaken. Ik wordt er intens verdrietig van...

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen