zondag 13 augustus 2017

Customizen en zo


Wat doe je als je jas erg saai is en je bandjesvoorraad erg groot?


Dan ga je jas versieren.
Met de hand, want door mijn zere pootje gaat het nog steeds niet op de naaimachine, maar eerlijk gezegd vind ik dit klusje sowieso prettiger met de hand.


Na een paar randen kom ik er achter dat er iets niet klopt met het rugpand.
Het is hartstikke scheef.
Even slaat de wanhoop toe, want bovenaan scheef uitkomen vind ik in dit geval niet kunnen.
Maar na een paar dagen kom ik tot de slotsom dat ik straks een gedeelte overdwars ga doen.
Daarmee kan ik hopelijk de scheefheid omzeilen en wordt mijn jas nog origineler ook.


Deze week was het vakje weer heel geschikt voor mijn kussen.
Nog 2 vakjes dan is ie af.


En in de tuin heb ik de appels geoogst.
Wat een verschil met vorig jaar.

5 opmerkingen:

  1. Goed idee, met de bandjes, en een leuk resultaat!
    De appels zien er lekker uit, en alweer een mooi borduur blokje .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is al zeker 40 jaar geleden dat ik zo mijn eerste jasje veranderde.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk geworden! Scheef is balen, maar "als je hard loopt, dan zie je het niet" ;-)
    Karige appeloogst in vergelijking met vorig jaar, inderdaad. Ligt dat aan het weer, of heb je te veel vogels op bezoek gehad?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik loop nooit hard 😉

      We hadden in april nog nachtvorst.
      Dan gaat de bloesem er aan.
      Ik had dit jaar ook geen aardbeien, frambozen, peren, aalbessen, witte bessen, blauwe bessen of kruisbessen.
      Maar wel een heleboel bramen en binnenkort druiven.

      Verwijderen
  4. Goed idee om je jas zo op te leuken!
    Heerlijke oogst heb je toch telkens weer. Smullen!

    BeantwoordenVerwijderen