zaterdag 2 september 2017

Werk in uitvoering


Eigenlijk moet ik hem natuurlijk pas laten zien als ie klaar is, maar ik vind hem nu al zo leuk worden, mijn op de Markerdracht geïnspireerde spijkerjack, dus ik kon het gewoon niet laten om al eventjes een preview te geven.
Alle bandjes worden met de hand opgenaaid.
Niet alleen omdat ik nog steeds met die lastige armblessure zit, waardoor de naaimachine verboden gebied blijft, maar ook omdat ik het gewoon mooier vind.


De laatste twee vakjes van mijn kussen staan er ook op.


De poppetjes waren dit keer in drie kleuren, maar omdat ik dat op mijn geheel in twee kleuren geborduurde kussen niet mooi vond, heb ik ze veranderd.


Nu moet er nog één zwart randje omheen, en dan kan ie in elkaar gezet worden.






10 opmerkingen:

  1. Ik vind je jack geweldig - ik houd wel van dat patchwork effect!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En als ik verhuisd ben ga ik jouw kussentje gebruiken als inspiratiebron. Die kleuren passen helemaal op mijn bank.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is zeker mooi zo met de bandjes langs elkaar .inderdaad marker stijl!
    Ook je borduursels vorderen mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je jas wordt echt leuk, Marlien! Goed bedacht en je hebt straks een unieke jas. Je kussen trouwens ook, echt leuk met al die verschillende patroontjes. Ik zeg: goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, die jas....wordt het nu niet erg zwaar....?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neuh, het is een ongevoerd spijkerjack.
      En die bandjes wegen niet veel.

      Heb wel eens zo'n jas gehad die zo zwaar was dat mensen hem van schrik zowat lieten vallen als ze hem aan wilde rijken 😉

      Verwijderen
  6. Ijs en eis zijn mijn hele leven al een probleem geweest.
    Ik ben het vanavond zelfs gaan opzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wordt hartstikke leuk zo!! Aardige klus ook, met de hand! Maar dan heb je ook wat ;o)

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen