maandag 11 december 2017

Wereldreisje

Vanmorgen ging ik om kwart over tien bepakt en bezakt op pad.
Ik heb deze week twee logés in huis en had dit keer de luxe dat ik naar het station gebracht werd.
De trein had een kwartier vertraging, maar omdat ik een ruime overstaptijd had  haalde ik op m'n gemak de aansluiting  in den Bosch.
In Utrecht ging de trein niet verder, maar ook hier een vlotte overstap op het aangrenzende perron op de trein naar Amsterdam.
Aldaar aangekomen werd omgeroepen dat de trein door zou gaan naar Alkmaar.
Er gebeurde echter niets.
Uiteindelijk ben ik toch maar de trein uitgegaan.
En toen bleek dat ie op het punt stond om naar Nijmegen te vertrekken.
In de hal vond ik gelukkig een medewerkster die me vertelde dat er een bovenleiding geknapt was bij Zaandam.
En dat de enige optie was om via Haarlem naar Beverwijk te reizen.
Dat bleek een boemeltje naar Hoorn te zijn.
Dus gelukkig kon ik blijven zitten tot Alkmaar.

De trein zat zo vol als de gemiddelde trein in Japan.
Maar het was gezellig.
En ook een beetje gek.
Ongepland reed ik langs mijn oude huis, langs het dorp van mijn jeugd, langs het dorp waar mijn middelbare school stond, langs de stad waar ik die ene echt leuke baan had.

In Alkmaar kon ik gelijk met een vertraagde bus mee, en na wat boodschappen gedaan te hebben, werd ik dan 5,5 uur later verrast door dit sprookje.





8 opmerkingen:

  1. O, dat ziet er goed uit! En je zit (schuin?) boven mij! (Nou ja gescheiden door de tijd, dat dan weer wel....) Ik wens je veel plezier deze week. IS je hoofdpijn etc. al wat beter?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Recht boven je, twee verdiepingen hoger, net als vorig jaar.

    Alles doet nu zeer, maar dat komt meer van 5 uur hangen.
    Heb net lekker een half uurtje gezwommen.
    En had het bad weer prive.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet zo gek, dit uitzicht, geniet ervan na zo'n enerverende dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi he, vanmorgen bij het ontwaken was het nog mooier.
      Fotos komen in het volgende blogje

      Verwijderen
  4. Jeetje, met recht een werledreis! Ppffff. Ik denk dan altijd, hoe doen ze dat dan in landen als Oostenrijk of Zweden ofzo. Als hier drie vlokjes vallen ligt de hele infrastructuur op zn gat!
    Maar je bent er! En het ziet er mooi uit zo!

    Groetjes marlies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De echte vertraging ontstond volgens mij niet door de sneeuw, maar door debovenleidingbreuk en het feit dat veel mensen voor de middag naar huis gingen vanwege de weersverwachting.

      Verwijderen
  5. Ik moest nog aan je denken... Ja, echt waar! Je schreef dat je zo'n eind door de sneeuw moest en ik zat in mijn propvolle metro. Wat een dag! Gelukkig dat het bij jou -naar omstandigheden- meeviel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen