donderdag 10 augustus 2017

Hoogtevrees overwinnen in de Biesbosch


Vandaag ging ik met Debby en haar zoon wandelen in  de Biesbosch.
Natuurlijk ging het stuiterballetje ook weer mee.



Bij het bezoekerscentrum bij Dordrecht staken we met een pontje over naar een eilandje.
Vandaar begon een tocht over diverse eilandjes.
Debby had me al gewaarschuwd dat we een paar bruggetjes over moesten.
Maar niet hoe die bruggetjes er uit zagen.
Bij het eerste "bruggetje" ging het dus al mis.
Open roosters over een diep gat.
En het lukte me niet om er over te komen in m'n eentje.
Dus dribbelde ik bibberend vlak achter Debby aan naar de overkant.

De tweede brug was angstaanjagend.


Want daar moest ik ook nog eens steil omhoog en weer steil naar beneden.
En hij wiebelde.
Maar manmoedig nam ik deze, in mijn eentje, stapje voor stapje.
Het moeilijkste punt was dat ik me bovenop moest omdraaien, omdat ik er vanwege mijn wiebelknie achteruit weer af moest.
Maar wat was ik trots op mezelf toen ik weer beneden stond.
En daarna lukte me elke enge oversteek.


De Biesbosch is niet te fotograferen.
Alles is groen en groeit dicht op en om en over en door elkaar.
Je loopt er over een smal paadje en af en toe zie je het water, maar de meeste tijd is alles groen.
Maar het is een prachtige wandeling.



9 opmerkingen:

  1. "Open roosters over een diep gat"... Ik voel 'm met je mee ;-) Wiebelbruggen zijn altijd irritant, maar je hebt het toch maar mooi gedaan. Prachtig gebied om te wandelen, denk ik inderdaad. Ik heb het alleen een keertje met een bootje doorkruist.(Ook geen aanrader trouwens, maar da's een ander verhaal)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaren geleden ben ik er op een fluisterboot doorheen gegaan.
      Dat vond ik een mooie tocht.
      Een paar jaar geleden ben ik vanuit Drimmelen op een grote boot gestapt.
      Dat was behoorlijk saai.

      Verwijderen
  2. Je hebt grenzen verlegd voor jezelf:hartstikke goed!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar je hebt mooie dingen gezien! Ooit moet ik nog eens naar de Biesbosch - zo erg dat ik daar nog nooit ben geweest! Overigens: stijl heb je genoeg (zie je mooie paarse jurk van een paar blogjes geleden), maar steil - dáár kun je dus niet tegen? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Brrr, ik weet wat je bedoeld, bah bah.
    Maar als je dan zo'n mooie wandeling eraan over houdt is het de moeite waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgende keer misschien toch maar onder de bruggetjes doorvaren ;-) En saai was onze tocht zeker niet met een kapitein die echt alles leek te weten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb ik 24 jaar geleden gedaan.
      Was het laatste uitje met mijn vader, een paar maanden voor hij overleed.

      Verwijderen
  6. Elke overwinning is de moeite waard. En de Biesbosch zien is al een hele beloning. Dapper en fijn voor je! (ps, ik durf ook niet echt over roosters en hoogtes en ik voel me altijd zo'n held als het wel lukt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen