zaterdag 17 maart 2018

Werk in uitvoering



Omdat het weefwerk op sommige plaatsen niet mooi strak werd ben ik er met ander garen tussen gaan rijgen.
Dit vraagt gewoon om een scheepje.
Maar ik moet nog even een idee krijgen hoe ik dat ga aanpakken.
De cirkel past mooi op één van mijn 75 doekjes.


Eigenlijk ben ik al jaren geleden gestopt met tassen maken, maar toen een oud klasgenootje me vroeg om er één voor haar te maken voelde ik me zeer vereerd.
Alleen gooide en hardnekkige blessure ruim een jaar roet in het eten.
Maar nu mijn werkkamer weer in orde is en mijn arm het steeds beter doet, kon ik er eindelijk aan beginnen.


De spirits of live cal dreef me tot wanhoop dus ik ga steeds meer mijn eigen gang.
Zo zijn nu beide helften in hetzelfde patroon.
En ook de vierkantjes maak ik op dezelfe manier als de eerste helft.
Met de driehoeken ben ik toch niet zo blij.
Ik vind de grote vlakken niet bij de rest passen.
Daarbij kwam ik er achter dat ik ze met een te dikke naald heb gehaakt.
Ik moet het hele stuk dus toch uithalen en denk dat ik dit deel ga vervangen door een streeppatroon.


De randjes van deze week waren erg eenvoudig.
Ik heb in de bovenste een kleurtje toegevoegd en de ruimte tussen de blokjes 1 kruisje breder gemaakt.


5 opmerkingen:

  1. Wel wat gepuzzel, maar dan heb je ook een gezellige kleurige tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt het maar zo, of doe je steeds meer projecten tegelijkertijd? ;-) Mooi geworden, je weefstukje, het ziet er behoorlijk strak uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent weer goed bezig!!

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen